سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 155908


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



دوشنبه 88 اسفند 10 :: 4:27 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

محققان ژاپنی در تلاش هستند حسگرهای الکترونیکی را خلق کنند که نه تنها قادر هستند از مغز اطلاعات دریافت کنند، بلکه در عین حال می‌توانند مسیرهای عصبی در مغز را دستکاری کنند.

 

در حالی که این مفهوم ممکن است تصاویر موجودات علمی ــ تخیلی را تداعی کند که نیمی انسان و نیمی ماشین هستند، اما د کتر کیچی توریمیتسو، پژوهشگر ژاپنی در این زمینه می‌گوید که این تحقیق به احتمال زیاد برای بهبود شرایط بیماران مبتلا به پارکینسون یا غلبه بر سکته مغزی کاربرد خواهد داشت.

 

توریمیتسو کار گروهی خود را روی طراحی حسگرهای مغزی بیونیک و بیومیمتیک در کنفرانس بین‌المللی نوروساینس و نانو تکنولوژی در استرالیا ارائه کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برقراری ارتباطات بین مغز و ابزار الکتریکی برای درک چگونگی عملکرد مغز و کنترل فعالیت عصبی حائز اهمیت است.

 

این پژوهشگر روی تولید یک قطعه پیوندی در ابعاد نانو کار می‌کند که شامل یک نانو الکترود پوشیده با یک غشاء مصنوعی است که از پروتئین‌های یافت شده روی سطح سلول‌های مغزی تقلید می‌کند، مانند گلدتامات و گیرنده‌های GABA که در افزایش و توان بخشی فعالیت مغزی نقش دارند.

 

تعامل بین گیرنده‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی به طور طبیعی فعالیت الکتریکی تولید می‌کند اگر نانوالکترودها درست جاسازی شوند، می‌توان با یک وسیله خارجی اطلاعات مغز را خواند.

 




موضوع مطلب :