سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 25
  • بازدید دیروز: 18
  • کل بازدیدها: 155632


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



چهارشنبه 92 بهمن 16 :: 9:59 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

بر اساس تحقیقات انجام شده، اسکن جدید مغزی موفقیت‌های تحصیلی آینده کودکان را پیش بینی می‌کند.

 

محققان سوئدی موفق به کشف ارتباط تغییرات عملکردی و ساختاری ظرفیت حافظه کاری کودکان یا توانایی نگهداری اطلاعات در مدت زمان کوتاه شدند. تحقیقات پیشین نشان داد ظرفیت حافظه کاری در پیش‌بینی دستاوردهای آینده کودکان در ریاضیات و خواندن نقش چشمگیری دارد.

 

آخرین تحقیق شامل بررسی 62 کودک و نوجوان 6 تا 20 ساله بود. شرکت کنندگان حافظه کاری و آزمون‌های استدلالی را کامل کردند و تحت اسکن ام.آر.ای برای ارزیابی ساختار مغزی و تغییرات در فعالیت مغزی در زمان انجام امور حافظه کاری قرار گرفتند. این آزمایش‌ها دو سال بعد دوباره تکرار شد.

نتایج نشان داد: اسکن ام.آر.ای عملکرد حافظه کاری دو سال بعد را پیش‌بینی می‌کند و استفاده از این پیش‌بینی در آزمون‌های شناختی غیرممکن است. با این وجود آزمون‌های شناختی پیش‌بینی مشابهی را ارائه می‌دهد.

فعالیت قشر فرونتال مغز مرتبط با حافظه کاری کودکان، پیش‌بینی دو سال بعد را از طریق فعالیت عقده‌های قاعده‌ای مغز (گانگلیون بازال) و تالاموس مشخص می‌کند.

سرپرست این تحقیق، هنریک اولمان از موسسه کارولینسکا در سوئد اظهار کرد: نتایج ام.آر.ای نشان می‌دهد پیشرفت شناختی آینده می‌تواند پیش‌بینی آناتومیک و اطلاعات عملکردی ارائه شده توسط آزمون‌های شناختی باشد و این نتایج پیامدهای گسترده‌ای در درک عملکرد عصبی از رشد شناختی دارد.

نتایج این تحقیق در نشریه علوم اعصاب منتشر شده است.




موضوع مطلب :