سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 38
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 156085


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



چهارشنبه 92 دی 4 :: 3:37 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

رئیس پژوهشگاه مواد وانرژی با اشاره به جزئیات طراحی و ساخت دستگاه یخ ساز خورشیدی گفت: این دستگاه در شرایط بحرانی و دور افتاده قابل استفاده است.دکتر علی اصغر توفیق، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در این پژوهشگاه بزرگترین دستگاه یخ ساز خورشیدی طراحی و ساخته شده است، افزود: این دستگاه با استفاده از سیکل ترمودینامیکی و منحصرا با استفاده از انرژی خورشیدی اقدام به تولید برودت می‌کند.

 

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی، با بیان اینکه در این دستگاه هیچ قطعه گردنده ای استفاده نشده است، ادامه داد: ویژگی این دستگاه یخ ساز این است که هیچ گونه قطعه گردنده ای در آن وجود ندارد و به همین دلیل تعمیر و نگهداری آن ساده تر از سایر یخچال های خورشیدی است.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه در طول روز نور خورشید را جذب می‌کند، اظهار داشت: پایه کار بر مبنای پدیده جذب سطحی است و در این دستگاه از کربن فعال به عنوان جاذب و از متانول به عنوان سیار عامل استفاده شده است.

توفیق حذف صفحه جاذب انرژی خورشیدی و استفاده از کربن فعال به عنوان جاذب را مزیت برتر این نوع یخ ساز، نسبت به سایر نمونه های آن در جهان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به عدم بکارگیری سلول‌های فتو ولتائیک، هزینه تمام شده آن نسبت به یخچال‌های فتو ولتاییک‌ کمتر است.

وی با اشاره به کاربردهای دستگاه یخ ساز، ادامه داد: یخ ساز خورشیدی قابل استفاده در مناطق دور افتاده و شرایط بحرانی قابل استفاده است.




موضوع مطلب :