سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 35
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 156082


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



جمعه 92 فروردین 2 :: 11:18 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

محققان انگلیسی قصد دارند با استفاده از سریعترین دوربین جهان با سرعت یک میلیون تریلیون فریم در ثانیه، هسته اتم را مورد بررسی قرار دهند.یک تیم از محققان شورای امکانات فناوری و علم (STFC)‌ انگلیس در حال کار بر روی تکنیکی به منظور ایجاد دوربین اشعه ایکس با کوتاهترین زمان پالس هستند.

 

محققان امیدوارند که بتوانند پالس های لیزری اشعه ایکس کوتاه تر از یک اتوثانیه ایجاد کنند؛ درحال حاضر رکورد کوتاهترین پالس در 67 اتوثانیه بدست آمده است.

ایده اصلی برای طراحی این دوربین، بررسی هسته اتم به منظور درک بهتر از تعامل داروها در داخل بدن و همچنین فرآیند کاتالیستی در مواد جدید برای ذخیره سازی انرژی عنوان شده است.

«دیوید داننینگ» از محققان شتاب ذرات تأکید می کند: چنین پالس هایی برای مشاهده و نفوذ در فرآیندهای درون مولکول، اتم و هسته اتم که بتدریج در اندازه کوچک تر و مقیاس های زمانی سریعتر روی می دهند، بسیار حائز اهمیت است.

محققان برای تصویربرداری با وضوح اتمی نیازمند نسخه نسبتا ساده ای از لیزر الکترون آزاد (FEL)‌ اشعه ایکس هستند که نمونه هایی از آن مانند LCLS‌ در آمریکا یا SACLA‌ در ژاپن وجود دارد.

از مغناطیس برای دستکاری الکترون ها از شتاب دهنده ذرات استفاده می شود و لیزر FEL نور شدید با کیفیت استثنائی را تولید می کند؛ تکنیک جدید به دانشمندان برای بررسی عمیق تر و رصد سریعتر دینامیک الکترون ها در تعامل با هسته اتم کمک می کند.




موضوع مطلب :