سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 39
  • بازدید دیروز: 38
  • کل بازدیدها: 155684


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



سه شنبه 91 دی 19 :: 11:50 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

آیا شما هم صبح‌ها به زحمت از خواب بیدار می‌شوید و حال ندارید از جایتان تکان بخورید؟ آیا احساس می‌کنید خوابتان «دم نکشیده» و دلتان نمی‌خواهد از رختخواب دل بکنید؟اگر جوابتان به این س?ال‌ها مثبت است و می‌خواهید قبراق و با انرژی روزتان را شروع کنید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

 

خستگی و بی‌حوصلگی شما را به پرخوری می‌کشاند

مهم است که شیوه‌های سالمی برای تأمین انرژی‌تان پیدا کنید تا به سراغ فست‌فودها نروید. تغذیه‌ی درست باعث می‌شود که جسم و ذهنتان قوی‌تر و هشیارتر باشد.

در عین حال باعث می‌شود که وزنتان متناسب بماند و از دام چاقی دور باشید. برای آشنایی بیشتر با ترفندهای قبراق بودن ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.


پروتئین میل کنید: پروتئین‌ها، مغز و همچنین معده‌ی شما را متقاعد می‌کنند که به خوبی تغذیه شده‌اند و سیر هستند. اگر این گروه غذایی را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کنید گرسنگی، شما را به طرف مصرف هله‌هوله و مواد غذایی بی ارزش می‌کشاند.

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد افرادی که میزان پروتئین دریافتی روزانه‌شان کمتر از 15 درصد کل کالری هر روزشان است بعد از صرف صبحانه بیشتر احساس گرسنگی می‌کنند و در طول روز به سراغ مصرف میان‌وعده‌های متعدد می‌روند.

اگر این وضعیت ادامه داشته باشد این افراد نمی‌توانند جلوی پرخوری خود را بگیرند و هر ماه یک کیلو چاق‌تر می‌شوند.

این در حالی است که اگر شما در وعده‌ی صبحانه مواد غذایی حاوی پروتئین میل کنید در طول روز انرژی بیشتری دارید و لازم نیست با احساس گرسنگی، کسالت و بی حالی درگیر باشید.


یکی از کارهایی که لازم است انجام دهید تا با قیافه خواب آلود از خانه خارج نشوید این است که ماهیچه های صورتتان را بیدار کنید. برای این کار بیشتر از دندان‌هایتان کار بکشید.

یعنی چیزی میل کنید که نیاز بیشتری به جویدن دارد   از این گذشته با مصرف پروتئین احساس سیری طولانی مدتی خواهید داشت و به این ترتیب کمتر سراغ یخچال خواهید رفت. به این ترتیب خدمت بزرگی به تناسب اندامتان خواهید کرد.

توصیه می‌کنیم برای جذب پروتئین مورد نظر برای صبحانه تخم مرغ آب پز و ماست میل کنید. این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند.


صبح شکلاتی داشته باشید: شکلات سیاه میل کنید. یک مربع از شکلات سیاه حاوی میزان قابل توجهی «تئوبرومین» (یکی از پسرعموهای کافئین) است که شما را کاملاً هشیار و بیدار می‌کند. از این گذشته این ماده باعث می‌شود بقیه‌ی روز هم کمتر احساس خستگی بکنید.

علاوه بر این شکلات سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و خطر سکته‌ی قلبی را کاهش می‌دهد. از این گذشته این ماده‌ی غذایی شما را خوش خلق می‌کند و در عین حال خوشمزه هم هست. می‌توانید بعد از صبحانه و قبل از ناهار یک تکه شکلات سیاه میل کنید.


ماهیچه‌های صورتتان را به کار بگیرید: یکی از کارهایی که لازم است انجام دهید تا با قیافه خواب آلود از خانه خارج نشوید این است که ماهیچه های صورتتان را بیدار کنید.

برای این کار بیشتر از دندان‌هایتان کار بکشید. یعنی چیزی میل کنید که نیاز بیشتری به جویدن دارد در این صورت ماهیچه های صورتتان تحریک شده و از کاملاً هشیار می‌شود. به عنوان مثال برای صبحانه یک عدد سیب بخورید. در این صورت هم هشیار شده‌اید و هم این که فیبرهای انرژی زا دریافت کرده‌اید.


قهوه:

هواداران قهوه بدون شک با خواندن این بخش بسیار خوشحال خواهند شد که نوشیدنی مورد علاقه‌ی آن‌ها باعث آغاز یک روز خوب و بانشاط می‌شود. نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد قهوه و خواص شگفت انگیز آن خطر ابتلا به سرطان پوست، سکته‌ی مغزی و خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات را به ترتیب 20، 25 و 60 درصد کاهش می‌دهد.

اگر نگران میزان کالری دریافتی‌تان هستند قهوه را تلخ و یا با شیر بدون چربی نوش جان کنید.


چکاوک صبح باشید:

این که شب‌ها تا دیر وقت بیدار باشید خیلی به نفع تناسب اندامتان نیست. در واقع افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند صبح‌ها هم دیر از رختخواب جدا می‌شوند. این افراد نه تنها در طول روز احساس کسالت بیشتری می‌کنند بلکه بعد از ساعت 8 شب تمایل بیشتری به مصرف مواد غذایی ناسالم و دریافت کالری بیشتر پیدا می‌کنند.


یک مربع از شکلات سیاه حاوی میزان قابل توجهی «تئوبرومین» (یکی از پسرعموهای کافئین) است که شما را کاملاً هشیار و بیدار می‌کند

بهتر است شب‌ها زودتر به رختخواب بروید و صبح‌ها زودتر بیدار شوید تا هم جسمتان سالم بماند و هم در طول روز احساس شادابی بیشتری داشته باشید. سعی کنید وقت خواب و بیداری‌تان را تنظیم کنید. یعنی سر ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید.

تختتان را مرتب کنید:

اصلاً دیدن رختخواب و لحاف و تشک آدم را خواب آلوده می‌کند. به محض این که از خواب بیدار شدید رختخوابتان را جمع کنید و یا تختتان را مرتب کنید تا هوس دوباره خوابیدن به سرتان نزند.

کشیدن و مرتب کردن ملافه ها و روتختی نوعی ورزش محسوب می‌شود که باعث می‌شود خواب از سرتان بپرد. در عین حال همین فعالیت ساده ضربان قلبتان را بالا می‌برد در نتیجه بدنتان هم قوی‌تر می‌شود.




موضوع مطلب :