سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 17
  • بازدید دیروز: 15
  • کل بازدیدها: 155809


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



پنج شنبه 91 مرداد 26 :: 7:54 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

براساس نظر کارشناسان خودروهای رباتی که بدون راننده حرکت می کنند حتی با داشتن بیش از 190 کیلومتر در ساعت سرعت می توانند از امنیت بیشتری نسبت به نمونه‌های دارای راننده برخوردار باشند.یک مدل از خودروی تولید شده توسط شرکت خودروسازی آئودی که به نام "شلی" مشهور است، اخیراً یک مسیر مسابقه 5 کیلومتری را در کمتر از 2 دقیقه و 30 ثانیه طی کرده است.

 

آئودی یک خودروساز آلمانی و تولیدکننده خودرو‌های لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان است. این شرکت از سال 1964 یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن است.

درحالیکه گفته می شود این میزان تنها چند ثانیه آهسته تر از رکورد بهترین رانندگان انسانی بوده است، اما آزمایشها نشان می دهد که الگوریتمهایی که به خودرو می گوید چه زمانی ترمز کند، چه زمانی گاز دهد و چگونه حرکت کند عاملی برای ایمن کردن تمام این خودروها نسبت به انواع انسانی آن است.

این خودرو محصول مشترک و همکاری میان آزمایشگاه طراحی کریس جردز در دانشگاه استنفورد و آزمایشگاه تحقیقات الکترونیک فلکس واگن است.

این تحقیق در نهایت به تولید خودروهای خودکاری منجر می شود که می تواند تمام بخشهای رانندگی را برعهده گیرد و سرنشینان آن به راحتی به انجام امور دیگر بپردازند.

براساس توضیح استعاری مهندسان استنفورد، ریاضیاتی که در این فناوری قرار گرفته تا موجب می شود چرخ روی سطح زین حرکت کند شبیه بلند شدن پس از لغزش روی یخ است.

این گروه برای بهبود علمکرد خودرو نظر دارد به زودی دو راننده حرفه ای را با حسگرهای زیستی از جمله الکترودهایی روی سر مجهز می کند تا مشخص شود که چه حرکتهایی در رانندگی نیازمند نیروی ذهنی است.

این اطلاعات زیستی قرار است با اطلاعات عملکرد ماشینی در کنار هم قرار گیرد.

آزمایشگاه کریس جردز طی یک بیانیه ای اعلام کرد که ما باید بدانیم که بهترین رانندگان چه کارهایی انجام می دهند که تا این اندازه موفق هستند، به این منظور باید اطلاعات دینامیک خودرو را با اطلاعات آنها بررسی کنیم تا بتوانیم از بهترین ظرفیتهای خودرو بهره برداری کنیم.




موضوع مطلب :