سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 34
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156120


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



سه شنبه 91 مرداد 24 :: 8:4 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

متخصص پوست و مو گفت: افزایش تعریق موضعی بدن در کف دست و پا یا زیر بغل یک بیماری شناخته شده پوستی است که احتمالا ژنتیک در به وجود آمدن آن نقش دارد.دکتر "محمد شیزرپور" در گفت وگو با ایرنا افزود :تعریق قسمت های موضعی بدن مثل دست و پا هیچ ارتباطی به داخل بدن و بیماری های داخلی و غدد ندارد.


وی اظهار داشت : علت به وجود آمدن این تعریق ها نامشخص است و معمولا ژنتیک در به وجود آمدن آن نقش دارد.

شیزرپور خاطر نشان کرد :این بیماری معمولا از سنین کودکی و نوجوانی آغاز می شود و تا 40 الی 50 سالگی طول می کشد.

به گفته وی تعریق یا عرق کردن برای خنک کردن و خنک نگه داشتن بدن ضروری است به طوری که تعریق راه اصلی دفع سموم بدن نیست .

این متخصص پوست و مو ادامه داد: وظیفه اصلی تعریق تنظیم درجه حرارت بدن است. آبی که از طریق غده های عرق به سطح پوست می رسد و ما آن را به عنوان عرق می شناسیم در سطح پوست تبخیر می شود. وی افزود: واکنش تبخیر واکنشی گرما گیر است و با تبخیر عرق در سطح بدن گرمای درون بدن کاهش می یابد و تنظیم می شود.

شیزرپور خاطر نشان کرد :در برخی افراد تعریق زیادی و بیش از اندازه صورت می گیرد و زمانی که بدن نیازی به خنک کردن ندارد تعریق زیادی اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اینکه تعریق گاهی به صورت موضعی محدود به کف دست و پا ، زیر بغل و یا سر و صورت ایجاد می شود اظهار داشت : این تعریق ها گاهی بدون هیچ علت مشخص و به شکل اولیه ممکن است ژنتیکی باشد.

این متخصص پوست و مو گفت :گاهی این تعریق ها به صورت ثانویه به بیماری های داخلی و یا مصرف برخی داروها ارتباط دارد که باید این افراد توسط متخصص پوست تحت بررسی قرار بگیرند.

وی افزود :افزایش تعریق می توان به یائسگی ، پر کاری غده تیروئید ، بیماری هوچگین ، سکته مغزی ، مصرف برخی داروهای ضد فشار خون و برخی داروهای اعصاب باشد .

شیزرپور در خصوص داروهای ضد عرق موضعی خاطر نشان کرد :تعدادی داروهای موضعی به شکل کرم ، محلول و یا داروی ترکیبی به عنوان داروی ضد عرق وجود دارند که ماده اصلی و مؤثر همه اینها ملح آلومینیوم کلراید است .

وی اضافه کرد :این ماده در درمان افزایش تعریق موضعی تا حدی مؤثر است و تا زمانی که مصرف می شود موثر است و بهتر است زیر نظر متخصص پوست مصرف شود.

این متخصص پوست و مو یاد آور شد : قرار دادن کف دست و پا درون یک ظرف پر از آب و عبوردادن یک جریان الکتریسیته با شدت کم از درون این ظرف در واقع این یک دستگاه مخصوص است که برای درمان افزایش تعریق کف دست و پا تاثیر دارد و می توان به مدت 15 دقیقع دست و پا را در آن قرار داد.




موضوع مطلب :