سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 46
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156132


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



سه شنبه 91 مرداد 17 :: 8:52 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

   پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه واشنگتن مدعی شده که اسکن‌های مغزی نمایش دهنده ارتباط مناطق مختلف مغزی شاید بتوانند میزان بهره هوشی انسان را نشان دهند.این مطالعات نشان داده که 10 درصد از تفاوت‌های فردی در هوش را می‌توان با قدرت مسیرهای عصبی متصل کننده قشر جلومغزی سمت چپ با قسمتهای دیگر مغز توضیح داد.

 

 

این نتایج که در مجله Neuroscience منتشر شده، ارتباط جهانی مغز را به عنوان یک رویکرد جدید برای درک چگونگی ارتباط هوش انسان با فیزیولوژی بنا می‌نهد.

 

این پژوهش نشان داده که اتصال یک بخش خاص از قشر جلو مغزی می‌تواند میزان هوش فرد را پیش‌بینی کند.

 

این نخستین مطالعه انجام شده برای ارائه شواهد قانع کننده در مورد سهم منحصربه فرد و قوی ارتباطات حسی میان قشر جلو مغزی کناری و دیگر بخش‌های مغز در پردازش شناختی زیربنایی هوش انسان است.

 

یک توجیه ممکن برای این یافته‌ها این است که منطقه جلومغزی جانبی یک مرکز منعطف بوده که از ارتباط خود برای نظارت و اثرگذاری بر دیگر نواحی مغزی استفاده می‌کند.

 

این یافته‌ها بر مبنای یک تحلیل تصاویر ام‌آرآی مغزی از داوطلبان در زمان استراحت منفعلانه آنها و همچنین فعالیت این افراد در مجموعه‌ای از وظایف چالشی مرتبط با هوش سیال به دست آمده است.

 

اگرچه بررسی‌های بیشتری برای درک چگونگی شرکت این ارتباطات عصبی در هوش سیال لازم بوده اما مدل‌های جدید کارکرد مغزی نشان داده که این پژوهش می‌تواند مفاهیم مهمی را در خصوص درک آینده و شاید افزایش هوش انسان در بر داشته باشد.

 

به گفته این محققان، این یافته ها همچنین ممکن است راه‌های جدیدی را برای درک چگونگی نقش فروپاشی‌ها در اتصال مغز جهانی به کمبودهای عمیق کنترل شناختی دیده شده در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و سایر بیماری های روانی ارائه دهد.




موضوع مطلب :