سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 32
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156118


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



شنبه 91 مرداد 7 :: 6:4 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

   محققان آمریکایی با استفاده از ترکیب هنر و علم روشی برای به تصویر کشیدن برهمکنش ذرات ارائه کردند. در این کار از ترکیب روش‌های دینامیک مولکولی، هنر دیجیتال و موزیک الکترونیکی استفاده شده است.محققان دانشگاه بریستول در انگستان با استفاده از ترکیب روش‌های دینامیک مولکولی، هنر دیجیتال و موزیک الکترونیکی سیستم جالبی را ارائه کردند. این روش طیف سنجی دانسروم نام دارد که توسط دیوید گلوچکی اهل میلواکی ارائه شده است. او اکنون کار خود را در شهر اوستین به اجرا در می‌آورد.

طیف سنجی دانسروم به محققان اجازه می‌دهد تا ذرات اتمی را با هم برهمکنش دهند، این کار هم به‌ صورت تصویری و هم صوتی انجام می‌شود. «گلوچکی» یک مدل کامپیوتری ارائه کرده که نشان می‌دهد ذرات چگونه با هم برهمکنش می‌دهند. برای این کار از دینامیک مولکولی «فایمن هیبز» استفاده شده است. سپس از تصویربرداری سه بعدی برای تولید تصویر زنده از حرکت مردم استفاده شد.

به اعتقاد او این یک ایده بسیار جالب است، نرم‌افزار حرکت مردم را به‌ عنوان یک اختلال نیروی خارجی شبیه سازی کرده و سپس آن را با میدان‌ هر ذره برهمکنش می‌دهد. در کنار این برهمکنش میان خود ذرات نیز لحاظ می‌شود. در واقع، هر ذره حرکت مردم را احساس کرده و به بینندگان اجازه می‌دهد تا با دیگر ذرات برهمکنش دهند، این فرایند به‌ صورت زنده تصویربرداری می‌شود.

از سویی دیگر رفتار و برهمکنش ذره به‌ صورت ساده در آمده و در نهایت به فرکانس‌های ارتعاشی تبدیل می‌شود که در پایان به‌ صورت صوت در می‌آید. این کار با استفاده از انتقال فوریه انجام می‌شود که شبیه به آن چیزی است که در طیف‌سنجی‌های رایج از آن استفاده می‌شود.

با تبدیل حرکت انسان به امواج انرژی که اطراف میدان نیرو را محاط می‌کند، طیف سنجی دانسروم تصویر و صدا تولید می‌کند که با این کار هنر و علم با هم ترکیب می‌شوند.

پژوهشگران در فستیوال شامبالا، TEDx انگلستان و SONAR در اسپانیا شرکت کرده و طیف سنجی دانسروم را در این فستیوال‌ها اجرا کردند. این طیف سنجی می‌تواند به‌صورت یک قطعه هنری که ترکیبی از موسیقی و رقص است، مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه قرار است به عنوان بخشی از المپیاد فرهنگی 2012 لندن اجرا شود.

به اعتقاد محققان این پروژه چیزی فراتر از یک موزیک است، آنها فکر می‌کنند که این کار بتواند کاربردهای متعددی داشته باشد. نتایج این تحقیق می‌تواند برای درک بهتر از اختلال و فیدبک گیری از سیستم‌های خارج از حالت تعادل به‌کار گرفته شود.

نتایج این تحقیق در نشریه «Nature Chemistry» به چاپ رسیده است.




موضوع مطلب :