سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 46
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156132


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



شنبه 91 مرداد 7 :: 5:57 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

   محققان دانشگاه بریگهام یانگ آمریکا با قراردادن یک غلتک در ستون فقرات، شیوه جدیدی را برای درمان درد کمر ایجاد کرده‌اند که جایگزین دیسک‌های آسیب‌دیده شده و دامنه حرکات مشابه نمونه واقعی را ارائه خواهد کرد.این دیسک جایگزین به محض قرار گرفتن در محل به انجام یک فعالیت چرخشی برای ارائه قابلیت حرکت در جهات مختلف به ستون فقرات می‌پردازد.

 

 این غلتک به عنوان جایگزینی برای همجوشی ارائه شده که در آن استخوانهای هر سمت از ناحیه دیسک آسیب‌دیده برای کاهش درد به هم جوش می‌خورند.

 دیسکهای ستون فقرات که حاوی یک ماده ژل مانند هستند، به عنوان لایه‌ای در میان مهره‌ها در زمان حرکت آنها بر روی هم عمل می‌کنند. این لایه‌ها برای حرکت بسیار مهم بوده و همچنین در صورت انحطاط می‌توانند به یک منبع درد زیاد در کمر تبدیل شوند.

 در برخی موارد هم ممکن است از هم جدا شوند که باعث متورم شدن ژل و فشار بر روی اعصاب خواهد شد. این امر منجر به بروز درد در ناحیه اطراف دیسک و همچنین بخشی از بدن که با آن عصب کنترل شده، می‌شود.

 بالا رفتن سن، ژن و استفاده زیاد و نادرست از ناحیه کمر می‌توانند منجر به انحطاط دیسکها شود. درمانهای این درد شامل دامنه‌ای از مسکن‌ها و فیزیوتراپی تا انواع مختلف جراحی هستند. یکی از شایع‌ترین شکلهای جراحی برای درد دیسک کمر، همجوشی ستون فقرات است.

 در این عمل از یک قطعه فلز در میان مهره و دیسک برای جوش دادن استخوانها به هم استفاده شده که در پی آن استخوان جدید می‌روید.

 این عمل البته باعث کاهش محسوس انعطاف‌پذیری ستون فقرات و حرکت می‌شود. برخی از محققان بر این باورند که رضایت بیماران از عمل همجوشی کمتر از 50 درصد است.

 محققان آمریکایی با تولید و ساخت یک دیسک مصنوعی با قابلیت تقلید از انعطاف‌پذیری ستون‌فقرات توانسته‌اند این مشکل را حل کنند. این دستگاه به اندازه یک قرقره کوتاه نخ بوده و از دو صفحه تشکیل شده که یک غلتک را در میان خود گرفته‌اند.

 این غلتک قادر به حرکت رو به جلو و عقب و همچنین در کناره‌ها است. این دستگاه در میان مهره و دیسک قرار گرفته و تیغه‌های ریز روی صفحات در محل لنگر انداخته و غلتک را آزاد می‌گذارد.

 آزمایشات اولیه بر روی ستون فقرات حیوانات و انسان نشان داده که این دستگاه انعطاف بیشتری از جایگزینهای دیسک استاندارد دارد.

 محققان اکنون در حال استفاده از آن در کارآزمایی‌های بالینی بزرگترند تا در صورت موفقیت در سه سال آینده آن را وارد بازار کنند.

 نتایج از اولین کاربرد این دستگاه به نمایش نرخ موفقیت 100 درصد با یک افت چهار برابر در اندازه درد و ناتوانی پرداخته است.

 این کاشت جدید از یک فلز خاص منعطف موسوم به نیتینول ساخته شده است. این ماده از حافظه برخوردار بوده، بدین معنی که زمانی که به یک شکل خاص خم می‌شود، شکل اصلی خود را به یاد خواهد آورد.

 این دستگاه از سوراخهای ریز الماسی شکل در طول خود برخوردار بوده که برای رشد استخوان درون آنها و محکمتر و دائمی‌شدن اتصال بکار می‌رود.




موضوع مطلب :