سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 40
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156126


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



شنبه 91 مرداد 7 :: 5:55 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

   دانشمندان آمریکایی در حال توسعه تراشه های رایانه ای برای تقلید اعضای بدن هستند که هدف از این تحقیق استفاده از تراشه ها برای ساخت دارو است.برنامه "تراشه بافتی برای آزمایش دارو" که پنج سال به طول می انجامد 70 میلیون دلار هزینه دارد و سه دانشگاه مهم آمریکا آن را انجام می دهند.

 

دانشمندان در موسسه مهندسی زیست فناوری Wyss در دانشگاه هاروارد بر روی ابزار تراشه ای چند عضوی متمرکز خواهند شد.

محققان دانشگاه وندربیلت در نشویل در حال کار بر روی زیست راکتورهای میکرو- مغزی هستند که مانند تراشه عضو بدن، حاوی سلول های انسانی خواهند بود.

مغز هدف بسیار دشواری برای ساخت داروهاست چرا که موانع طبیعی چندگانه ای برای مولکول های سمی دارد.

هر عضو در حدود اندازه یک کارت حافظه استیک رایانه ای است. یک تراشه پلاستیکی شفاف حاوی کانال های توخالی ریزی است که سلول های انسانی زنده در آن قرار می گیرند.

محققان قرار است زیست راکتورهای میکرومغزی نیز بسازند که سلول های عصبی انسانی در آن قرار می گیرند تا زیست شناسی مغز انسان را تقلید کنند. از این ابزار برای شناسایی، ساخت و آزمایش داروهای جدید برای درمان بیماری های متفاوت استفاده می شود.

در حال حاضر بسیاری از داروها بر روی حیوانات آزمایشگاهی به ویژه جوندگان آزمایش می شوند. اگرچه شباهت های زیست شناختی و ژنتیکی بسیاری بین انسان و جوندگان وجود دارد اما تفاوت های اساسی نیز بین این دو وجود دارد.

در برخی از موارد، واکنش معکوس و یا عوارض جانبی فقط بر روی آزمایش های بالینی انسان و یا حتی پس از عرضه دارو به بازار، مشخص می شود.

دکتر کتی تیلور از اتحادیه تلاش برای حفاظت از انجام آزمایش بر روی حیوانات، این تراشه را نمونه جالبی عنوان کرد گفت: این طرح نشان می دهد چگونه ابتکارات مدرن می تواند راهبرد انسانی و قابل اعتمادی برای شناخت سازوکار درونی بیماری های بشر بدون نیاز به آزار حیوانات ارائه کند.




موضوع مطلب :