سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 46
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156132


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



پنج شنبه 91 مرداد 5 :: 7:2 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

    محققان دانشگاه سان‌دیگو با استفاده از سلولهای بنیادی اصلاح‌شده موفق به جوان‌سازی مجدد بافتهای آسیب‌دیده و پیر قلب در بیماران سکته قلبی کهنسال شده‌اند.این پژوهش که در مجله American College of Cardiology منتشر شده، در آینده می‌تواند به درمانهای جدید برای بیماران سکته قلبی منجر شود.

 

 برخی از بیماران سکته قلبی معمولا از سن بالایی برخوردار بوده و سلولهای بنیادی قلبی آنها زیاد سالم نیست از این رو دانشمندان این سلولهای بافت‌برداری شده را اصلاح و آنها را سالم‌تر کردند.

 این سلولهای بنیادی توسط پروتئین PIM-1 اصلاح شدند که بقا و رشد سلول را ارتقا می‌بخشد.

 سلولهای قلبی هنگامی که سلولهای بنیادی اصلاح شده بر فعالیت آنزیم تلومراز تاثیر گذاشتند، جوان‌تر و سالم‌تر شدند. تلومرازها در حقیقت سرپوشهایی در انتهای کروموزوم‌ها هستند که تکثیر سلولی را تسهیل می‌کنند. پیری و بیماری در پی تجزیه این تلومرازها ایجاد می‌شوند.

 این شیوه به افزایش بلندی تلومراز و فعالیت آن پرداخته و همچنین تکثیر سلولهای بنیادی قلب را افزایش داد که راههای حیاتی در مبارزه با سکته قلبی به شمار می روند.

 این آزمایشات بر روی موشها و خوکها انجام شده و محققان دریافتند که بلندترشدن تلومراز طی چهار هفته به رشد یک بافت جدید در قلب منجر می‌شود.




موضوع مطلب :