سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 36
  • بازدید دیروز: 39
  • کل بازدیدها: 156122


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



پنج شنبه 91 مرداد 5 :: 6:52 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

کوبا برای نخستین بار سوخت زیستی جدیدی را آزمایش کرده که آن را از گیاه "جاتروفا" که یک گیاه گلدار غیرخوراکی است،‌ تولید کرده است.از این سوخت زیستی برای حرکت هزار و 500 کیلومتر یک خودرو استفاده شد.

 

خوزه سوتولونگو - مدیر مرکز کاربردهای توسعه پایدار کوبا گفت: بخشی از 400 لیتر نخست این سوخت زیستی از این گیاه تهیه شد که با نسبت 30-70 با دیزل مخلوط شد تا خودروی تویوتا هیلوکس مدل 2007 را براند.

این سوخت بیودیزلی با استفاده از روغن گیاه جاتروفا کارکاس تهیه شده که نوعی گیاه گلدارغیرخوراکی است. این سوخت در کارخانه ای که هفته گذشته در استان گوانتانامو گشایش یافت ، تولید شده است.

این کارخانه ظرفیت تولید سوخت زیستی مایع بیش از 100 تن در سال را دارد.

به گفته سوتولونگو خودرویی که در این آزمایش به کار گرفته شد، بخشی از پروژه "زیست توده- کوبا" است که کشورهای بسیاری با حمایت سازمان همکاری توسعه سوئیس در آن حضور دارند.

وی افزود: پس از یک هفته آزمایش این سوخت بیودیزلی، این خودرو با اثربخشی و کارآمدی بیش از حد معمول خود حرکت می کند که به اعتقاد من این خاصیت ناشی از تاثیرات روغن جاتروفا است.

سوتولونگو افزود: از این سوخت زیستی می توان در خوردروهای بنزینی نیز استفاده کرد اما با نسبت مناسب.

از جمله مزایای این پروژه این است که از یک گیاه غیرخوراکی استفاده می شود که با تولید غذا در این جزیره رقابتی ندارد. این در حالی است که کشورهای دیگری که در تلاش برای تولید سوخت زیستی هستند از دیگر گونه های خوراکی از جمله ذرت و نیشکر استفاده می کنند.




موضوع مطلب :