سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 64
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 156216


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



دوشنبه 91 تیر 5 :: 5:22 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

  اگر آخرین باری که قلم در دست گرفته و نوشته‌اید را به یاد نمی‌آورید، خود را تنها ندانید چرا که یک پژوهش جدید از انگشت‌شمار شدن روزهای کاغذ و قلم در میان بزرگسالان خبر داده است.طبق نتایج یک شرکت آنلاین‌نوشت‌افزار موسوم به «Docmail»، در روزهایی که جهان به سرعت در حال تایپ افکار، پیامها و یادداشتهای انسان بر روی صفحه کلید و صفحه لمسی تلفن بوده، شیوه نوشتار قدیمی در حال کنار رفتن است.

 

نتایج پژوهش آنلاین نشان داده بود که میانگین زمانی از آخرین باری که یک بزرگسال با دست به نوشتن پرداخته حدود 41 روز بوده و همچنین این که از هر سه تن، یکی برای بیش از شش ماه متن کاملی ننوشته است.

به گفته دو سوم از 2000 شرکت‌کننده در این پژوهش، تنها چیزهای به حالت نوشتار درآمده توسط آنها یک مجموعه خطوط شتابان برای یادآوری چیزهای رایج بوده است.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان اذعان کردند که دست خط آنها بطور چشمگیری بد شده و از هر هفت تن، یکی از دست خود شرمسار بود.

از هر 10 تن نیز چهار مورد بر متن پیش‌بینی شده برای املای درست تکیه داشته و یکی از هر چهار تن نیز محاوره‌ای یا با اختصارات می‌نوشتند.

امروزه ایجاد لیست خرید، یادداشت‌برداری در جلسات و حتی تبریکات توسط ابزار الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته یک سوم از این شرکت‌کنندگان، حتی در زمان نوشتن چیزی، معمولا بازخوانی آن نیز برای خود این افراد مشکل شده است. جالب اینکه از میان هر شش انگلیسی، یک تن معتقد بوده که دیگر نیازی به آموزش دست خط در مدارس نیست!

نتیجه‌گیری شگفت‌انگیز در درازمدت این است که نسل آینده احتمالا کاملا بر صفحه کلید برای برقراری ارتباط تکیه خواهند داشت.




موضوع مطلب :