سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 74
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 156226


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



  به گفته محققان کانادایی، روحیه بعضی افراد در دمای گرم، شاداب‌تر و آرام‌تر شده در حالی‎که این شرایط برای گروهی دیگر سبب ناراحتی و نگرانی می‌شود.محققان کانادایی طی تحقیق جدیدی روی 500 جوان دریافتند فصول سال به طور جدی بر روحیه و احوال افراد اثرگذار است. 


به گزارش ام اس ان بی سی، در این تحقیق 4 گروه مشخص شدند، گروه اول افرادی که عاشق تابستان هستند، گروه دوم افرادی که از تابستان متنفرند، گروه سوم افرادی که از باران متنفرند و گروه چهارم افرادی که تغییرات فصلی هیچ تغییری بر احوال آن‌ها ندارد. 

بر اساس این تحقیق افرادی که عاشق تابستان‌اند، در روزهای آفتابی و با افزایش دما، روحیه‌ای شاداب‌تر، شجاع‌تر پیدا می‌کنند، در حالی که این افراد در روزهای بارانی، نگران، عصبی و ناراحت هستند. 

همچنین این تحقیق نشان داد افزایش دما از میزان شادی افرادی که از تابستان متنفرند کاسته و بر میزان ترس و عصبانیت آن‌ها می‌افزاید. این وضعیت در ساعات بارانی برعکس شده و این افراد شادتر و شجاع‌تر و آرام‌تر می‌شوند. 

در گروه سوم که از باران متنفرند، روزهای بارانی باعث ایجاد احساس ناراحتی و عصبانیت می‌شود. 

این مطالعه نشان داد حال و هوای حدود نیمی از افراد بر اساس تغییر فصل دگرگون می‌شود، در حالی‌که برای نیمی دیگر تغییر فصل هیچ تغییری به‌وجود نمی‌آورد. 

از میان افرادی که در این تحقیق مشارکت کرده‌اند حدود 17 درصد عاشق تابستان، 27 درصد متنفر از تابستان و 9 درصد از فصل باران متنفر بودند.




موضوع مطلب :