سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 18
  • کل بازدیدها: 155717


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



چهارشنبه 91 خرداد 31 :: 12:53 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

    در کنار گروه‌های خونی A، B، AB یا O مثبت و منفی، اکنون دانشمندان دانشگاه ورمونت موفق به شناسایی دو گروه خونی جدید شده‌اند که می‌تواند جان هزاران انسان را نجات بخشد.شناسایی دو گروه خونی «لنگریس (Langereis)» و «جونیور(Junior)» از مزیت‌های پزشکی بزرگی در حوزه‌های انتقال خون و پیوند اندام و همچنین رشد جنین و مبارزه با سرطان برخوردار خواهد بود.

 

برایان بالیف، زیست‌شناس دانشگاه ورمونت سرپرست این پژوهش که معمای دو گروه خونی جدید را بر عهده دارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که بیش از 50 هزار ژاپنی از گروه خونی «جونیور» منفی برخوردار بوده و ممکن است با مشکلات انتقال خون یا ناسازگاری مادر و جنین روبه‌رو باشند.

 

در نسخه ماه فوریه ماه نیچر جنتیکس، این محققان به گزارش کشف خود از دو پروتئین بر روی سلولهای قرمز خون پرداخته‌اند که مسؤولیت این گروههای خونی نادر را بر عهده دارند.

 

پروفسور بالیف موفق به شناسایی دو مولکول به عنوان پروتئین‌های ویژه انتقال با نامهای ABCB6 و ABCG2 شده است.

 

به گفته وی تا پیش از این تنها 30 پروتئین به عنوان مسؤول یک گروه خونی اولیه شناسایی شده بودند که اکنون این میزان به 32 رسیده است.

 

کشف این دو گروه خونی جدید از آن جایی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که آخرین گروه‌های خونی کشف شده متعلق به بیش از یک دهه پیش بوده‌اند.

 

هر دو پروتئین جدید همچنین با مقاومت در برابر داروی ضد سرطان مرتبط هستند؛ از این رو این نتایج ممکن است از کاربردهای جدیدتری برای درمانهای پیشرفته سرطانها مانند سرطان پستان برخوردار باشند.

 

بالیف در یک تلاش بین‌المللی با کمک دانشمندان ژاپنی به بررسی پروتئین‌هایی که توسط همتایان فرانسوی خود در موسسه ملی انتقال خون فرانسه پالایش شده بودند، پرداخت.

 

این موسسه انتقال خون، تا کنون 28 گروه خونی دیگر را در کنار گروه‌های خونی معمول A، B، AB و O به رسمیت شناخته است. این گروه‌ها از اسامی جالبی مانند دیگو، دافی و لوتری برخوردار بوده و اکنون لنگریس و جونیور نیز به آنها اضافه شده‌اند.

 

اگرچه آنتیگون‌های این دو گروه خونی جدید در دهه‌های پیش در زنان باردار مبتلا به مشکل وضع حمل کودکان دارای گروه‌های خونی ناسازگار شناسایی شده بودند، اما اساس ژنتیکی این آنتی‌ژنها تاکنون ناشناخته باقی مانده بود.

 

در نتیجه احتمالا افراد زیادی با گروه خونی‌های لنگریس یا جونیور مثبت و منفی وجود دارند که خود از آن بی‌خبر هستند و تفاوت میان مرگ و زندگی اکنون می‌تواند با یک آزمایش ساده مشخص شود.




موضوع مطلب :