سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 156076


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



جمعه 91 خرداد 26 :: 9:44 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

   محققان دانشگاه ویسکونسین مدیسون دست به ساخت یک سیستم خودکار زده‌‌اند که قادر به شناسایی موقعیت‌هایی چون حواس‌پرتی دانش‌آموزان یا خوابیدن آنهاست و با حقه‌‌های مختلف دانش‌آموزان را هوشیار نگه می‌دارد.همه انسانها زمانی را در کلاس‌های خسته‌کننده گذرانده و چرت زده‌اند اما یک معلم روباتیک با قابلیت نظارت بر سطح توجه دانش‌آموزان و تقلید ار شیوه‌های انسانی برای جلب توجه دانش‌آموزان، نویدبخش پایان خواب‌آلودگی بخصوص برای دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی مجازی خواهد بود.

 

آزمایشات نشانگر ارتقای یادگیری دانش‌آموزان از درس‌های روبات معلم بوده است.

سیستم‌های هوشمند آموزشی که از معلم‌های مجازی برای تعامل با دانش‌آموزان استفاده می‌کنند، می توانند نقش مهمی در توسعه حوزه آموزش آنلاین داشته باشند. مشکل دوره‌های مجازی این است که معمولا غیرممکن است که بتوان از تمرکز و درگیر بودن دانش‌آموز با درس آگاه شد.

برخلاف معلم مجازی،‌ معلمهای انسانی از مجموعه‌ای از حقه‌ها مانند تغییر ولوم صدا یا استفاده از حرکات بدن برای توضیح بیشتر مسائل و متمرکز نگه‌داشتن کلاس خود برخوردارند.

محققان از این حقه‌ها در روبات برای ارتقای یادگیری دانش‌آموز استفاده کردند. آنها به برنامه‌ریزی یک روبات انسان‌نمای واکامارو به منظور نقل یک داستان برای دانش‌آموزان در یک موقعیت تک به تک پرداخته و سپس از آنها برای آنچه از داستان بخاطر می‌آوردند،‌آزمایش به عمل آمد.

سطوح اشتغال مغز این دانش‌آموزان با استفاده از یک حسگر EEG 200 دلاری برای نظارت بر منطقه FP1 مغز که به مدیریت یادگیری و تمرکز می پردازد، بررسی شد. هنگامی که یک کاهش قابل توجه در علائم مشخص مغزی نشان دهنده کاهش سطح توجه دانش‌آموز اتفاق می‌افتاد، این سیستم به ارسال یک علامت به روبات پرداخته تا از شیوه برای تحریک استفاده کند.

در طول این آزمایش این روبات با دریافت این علائم به تغییر صدای خود و حرکت دستها برای بازیابی توجه دانش‌آموزان می‌پرداخت.

این سیستم اکنون به آموزش دوره‌های رایگان در دانشگاه پرینسوت، دانشگاه میشیگان و دانشگاه پنسیلوانیا پرداخته و در حال حاضر نظر بیش از یک میلیون دانشجو را به خود جلب کرده است.




موضوع مطلب :