سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 27
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 156074


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



جمعه 91 خرداد 19 :: 9:53 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

به نقل از آتلانتیکو، محققان پیش از این می دانستند که خرخر کردن، آپنه خواب و سایرمشکلات تنفسی هنگام خواب، عوامل اصلی محروم کردن بدن از اکسیژن محسوب می شود.این در حالی است که مقدار کم اکسیژن در خون محیط را برای توسعه سلول های سرطانی مساعد کرده و رگ های خونی بیشتری  این سلول ها را تغزیه می کنند که این مساله موجب گسترش سرطان می شود.

براساس یک تحقیق دراز مدت 22 ساله ، محققان دانشگاه ویکانسین - مادیسن نرخ ابتلا به سرطان را نزد بیش از 1500  نفر که دچار اختلات در خواب بودند، بررسی کردند.

نتایج نشان داد افرادی که از مشکلات حاد تنفسی در هنگام خواب رنج می برند تقریبا پنج برابر بیشتر از افراد سالم در معرض ابتلا به انواع سرطان ها قرار دارند.

از سوی دیگر، افرادی که اختلات تنفسی آنها در هنگام خواب حاد نبوده دوبرابر دیگران در معرض ابتلا به سرطان قرار داشته ،در حالی که در میان افرادی که مشکل آنها کم اهمیت است نرخ ابتلا به سرطان  10 درصد بیشتر از افراد سالم است.

آپنه خواب و انسداد تنفسی عامل اصلی خرناس کشیدن بوده و در عین حال موجب بیداری های اجباری می شود که شایع ترین اختلال در خوابیدن است.

عوارض منفی این مشکل در نزد موش ها نیز مشاهده شده است. در موش های که دچار تومورهای پوستی شده اند کمبود اکسیژن ( هیپوکسی)  موجب تسریع پدیده موسوم به آنژیوجنسیس یا همان افزایش رگ های خونی که سلول های سرطانی را تغزیه می کنند، می شود.

اما نتایج به دست آمده از این تحقیق یک حسن دارد و آن این است که محققان شاید روزی بتوانند با جلوگیری از خرخر کردن افراد به مبارزه با سرطان کمک کنند.




موضوع مطلب :