سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 23
  • کل بازدیدها: 155481


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



دوشنبه 90 مرداد 24 :: 7:7 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

چه کسی گفته، زیبایی فقط مخصوص زنان است؟ مردان بسیاری هستند که تمایل دارند همیشه مرتب و برازنده باشند و مسلما این برازندگی بدون کمی وقت صرف کردن به‌دست نمی‌آید

معمولا مردان در روز زمان خیلی کمتری را نسبت به خانم‌ها صرف خودشان می‌کنند، نهایتا روزی 02 دقیقه صبح‌ها به‌خودشان برسند. اگر حاضر هستید که فقط 7 دقیقه به این زمان اضافه کنید، ما برای شما برنامه‌ای خاص داریم تا بتوانید سلامت و زیبایی موها و پوست خود را به‌خوبی حفظ کنید، در دین ما در همه جا بر پاکیزگی تاکید شده‌است، پس زن و مرد بودن را کنار بگذارید و کمی به‌خودتان برسید، در این‌جا دکتر مگان اوبرین، متخصص پوست در نیویورک به شما می‌گوید، آقایان برای حفظ زیبایی خود باید چه نکاتی را رعایت کنند.

 

 

آنچه مردان باید از صابون بدانند


احتمالا بیشتر آقایان صورت خود را با هر صابونی که در دسترس باشد می‌شویند، خیلی‌ها هستند که ترجیح می‌دهند یکی از صابون‌های همه کاره بخرند تا هم با آن حمام کنند و هم دست و صورت بشویند اما باید این امر را به شما یادآوری کنیم این صابون‌ها ممکن است، باعث حساسیت پوست شما شوند.

 

معمولا در میان وسایل خانم‌ها محصولات زیبایی فراوانی وجود دارد و شما نمی‌خواهید مثل آن‌ها این‌همه محصول استفاده کنید اما باید بدانید استفاده از یک صابون آنتی باکتریال همه کاره می‌تواند پوست شما را خشک کند. به مرور زمان خشک شدن پوست می‌تواند باعث به‌وجود آمدن التهاب و حساسیت و حتی اگزما شود، بنابراین بهتر است به‌دنبال یک پاک‌کننده ملایم باشید.

 

 

نرم‌کننده مو فقط مخصوص خانم‌ها نیست


استفاده روزانه و به‌طور مرتب از نرم‌کننده و کاندیشنر باعث می‌شود، موهای شما سالم و درخشان به‌نظر برسند و استفاده از نر‌م‌کننده، طراوت موهای‌تان را همچون روزگار جوانی حفظ خواهد شد، به‌خصوص اگر بلندی موها بیشتر از 5 سانت باشد.

 

نرم‌کننده روی ساقه موها را می‌پوشاند و در ماه‌های گرم تابستان از تغییر رنگ موها و بد رنگ و کدرشدن‌شان به دلیل تابش آفتاب جلوگیری می‌کند.

 

 

منافذ پوستی خود را باز کنید


بسیاری از خانم‌ها عادت دارند که هر شب برای پاک کردن آرایش‌های روزانه، صورت‌شان را بشویند. چون آرایش روی صورت منافذ پوستی را مسدود می‌کند و در نتیجه باعث به‌وجود آمدن آکنه می‌شود.

 

باید بدانید ژل‌مو و سایر محصولاتی که حالت چسبندگی دارند و مردان از آن‌ها استفاده می‌کنند اگر روی پیشانی و صورت بیایند در نتیجه همانند مواد آرایشی منافذ پوستی شما را مسدود می‌کند، همانند آلودگی‌های موجود در هوا که می‌توانند روی پوست بنشینند، پس اگر پوستی مستعد آکنه دارید حتما هر شب پوست‌تان را بشویید تا تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده را از روی پوست‌تان پاک کنید.

 

همچنین مردها به مواد پاک‌کننده لایه‌بردار نیز احتیاج دارند تا به فرآیند پوسته‌ریزی کمک شود و سلول‌های مرده روی سطح پوست جمع نشوند.

 

 

پوست مردان هم به SPF احتیاج دارد


بسیاری از خانم‌ها کاملا خود را ملزم می‌کنند که به‌طور روزانه همزمان استفاده از کرم مرطوب‌کننده و لوازم آرایش با کرم ضدآفتاب از پوست خود دربرابر آفتاب محافظت کنند. البته بسیاری از کرم‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، خود مقداری Spf دارد.

 

بنیاد سرطان پوست معتقد است، بیش از 47 درصد آقایان هرگز از ضدآفتاب استفاده نکرده‌اند درحالی‌که تنها 34درصد از زنان از ضد‌آفتاب استفاده نمی‌کنند. درحالی‌که پوست مردان به آفتاب حساس‌تر هم هست.

استفاده روزانه از ضدآفتاب ریسک به‌وجود آمدن ملانوما (خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست) به نصف می‌رساند. و مسلما ابتلا به سرطان، زن و مرد نمی‌شناسد پس بنابراین هر روز صبح از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

همچنین آقایان به این علت که تی‌شرت می‌پوشند، بدن و از جمله گردن و دست‌های آن‌ها نیز نیاز به ضدآفتاب دارد البته پاک‌کننده‌هایی در بازار موجود است که علاوه بر این‌که بدن را تمیز می‌کنند، spf نیز در آن وجود دارد.

 

از ژل اصلاح استفاده نکنید


از محصولات مورد علاقه آقایان انواع کرم‌های بعد و قبل از اصلاح است و تنوع این محصولات آن‌قدر زیاد است که ممکن است هنگام انتخاب حسابی سرگردان شوید، بهتر است از ژل اصلاح استفاده نکنید و به جای آن در هنگام اصلاح از یک پاک‌کننده صورت با پایه کرم استفاده کنید چون تمام محصولاتی که پایه ژل دارند میزان الکل بیشتری در آن‌ها وجود دارد و این مساوی است با خشکی و التهاب پوست اما با محصولات با پایه کرم می‌توانید اصلاح ملایم‌تر و بهتری داشته باشید.

 

همچنین بهتر است هر روز صبح اصلاح کنید. اصطکاک ناشی از اصلاح ملایم و بدون فشار، باعث تحریک تولید کلاژن و نرم‌‌شدن پوست می‌شود. این یکی از دلایلی است که چهره مردان به‌طور طبیعی کمتر از خانم‌ها دچار چین و چروک می‌شود.

 

 

اگر روی صورت‌تان برفک دارد


مردان بسیاری هستند که به‌دلیل خشکی پوست‌، به‌خصوص بعد از اصلاح روی پوست‌شان برفک‌های ریزی دیده می‌شود و به‌مرور این برفک‌ها برای‌شان تبدیل به یک مشکل جدی می‌شود.

 

اگر شما هم جز همین دسته آقایان هستید بعد نیست، اسکراب طبیعی شکر را امتحان کنید. کافی است شامپوی بدن خود را با کمی شکر مخلوط کنید و آرام روی پوست‌تان ماساژ دهید. با این روش سلول‌های مرده و برفک‌های روی پوست‌تان از بین می‌روند، همچنین اگر دچار مشکل موهای زیر پوستی نیز باشید این روش بسیار کمک‌تان می‌کند.

 

 

پاها را فراموش نکنید


درحالی‌که بیشتر خانم‌ها هستند که از ترک خوردن، خشکی و التهاب کف پاها شکایت می‌کنند و بیشتر به‌دنبال کرم‌های پا و... هستند ولی شاید بتوان گفت، مردان نیز به همین میزان دچار این مشکل می‌شوند و در نتیجه آن‌ها نیز نیاز دارند سلول‌های مرده این بخش را از بین ببرند تا پاشنه پاها دوباره صاف شود.

 

همچنین باید بدانید، باکتری‌های عامل بوی بد پاها از این سلول‌های مرده تغذیه می‌کنند و در نتیجه با از بین بردن آن‌ها تا حد زیادی از شر بوی بد پاها نیز در تابستان راحت می‌شوید، پس اسکراب پا فراموش نشود (در واقع همان سنگ پای خودمان.(

 

 

چگونه جوان تر نشان بدهید؟


مردها معمولا با دیدن نخستین چین و چروک‌های روی چهره عصبی می‌شوند و همین عصبانیت باعث ایجاد چین و چروک‌های بیشتری می‌شود. در واقع نخستین علائم بالا رفتن سن در چهره و در اطراف چشم‌ها ظاهر می‌شوند. تحقیقات نشان داده، افراد برای تشخیص سن دیگران بیشتر به اطراف چشم‌ها دقت می‌کنند.

 

یکی از دلایل ایجاد چین و چروک در اطراف چشم‌ها، اشعه ماورای بنفش خورشید است. برای شروع بهتر است، استفاده از عینک آفتابی ضد‌اشعه ماورای بنفش را همیشه مد نظر داشته باشید.

 

استفاده از رتین A یا رتینول باعث می‌شود تا کلاژن جدید زیر پوست ساخته شود. در داروخانه‌ها محصولات ضد‌چروک مختلفی مخصوص مردان وجود دارد.

 

 

اگر موی‌تان می‌ریزد


اگر موهای‌تان می‌ریزد بهتر است، هرچه زودتر به آرایشگاه بروید. در مراحل اولیه ریزش مو می‌توانید با کوتاه نگاه داشتن موها آن‌را پرپشت‌تر نشان دهید. اگر موها کوتاه باشند خواه ناخواه حالت مستقیم و پرمانند پیدا می‌کنند و ضخیم‌تر و پرپشت‌تر نشان می‌دهند اما موهای بلند دسته‌دسته قرار گرفته و پوست سر را نمایان می‌کند یعنی همان چیزی که شما سعی در پوشاندنش دارید.

 

به همین علت است که گاهی بسیاری از مردان در دهه 40 می‌توانند مدل موی بسیار بهتری در مقایسه با دهه 20 زندگی خود داشته باشند.

 

ارتباط خواب با زیبایی شما


کم‌خوابی و بی‌خوابی مزمن می‌تواند به‌سرعت باعث پیرشدن چهره شود. دلیل این است که ماهیچه‌های خارجی چشم هنگام خواب توام با حرکات سریع چشم ورزش می‌کنند و اگر مورد استفاده قرار نگیرند تحلیل می‌روند. حلقه‌هایی که پس از یک شب کم‌خوابی یا بی‌خوابی دور چشم‌ها دیده می‌شود نتیجه همین اتفاق است. اگر نمی‌توانید بخوابید، شب‌ها غذایی با کربوهیدرات پایین نخورید.

 

مطالعه محققان استرالیایی در سال2008 نشان داده، مردانی که قبل از خواب کربوهیدرات مصرف می‌کنند به وضوح فاز خواب توام با حرکات سریع چشم در آن‌ها طولانی‌تر است نسبت به کسانی که قبل از خواب غذایی با کربوهیدرات پایین خورده‌اند.

 

کربوهیدرات‌ها به تولید استیل کولین کمک می‌کنند که یک میانجی عصبی است که خواب توام با حرکات سریع چشم را تشدید می‌کنند.




موضوع مطلب :