سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 23
  • کل بازدیدها: 155492


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



دوشنبه 90 مرداد 24 :: 7:6 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت

گروهی از پژوهشگران ایتالیایی در بررسیهای خود نشان دادند که کاهش معتدل میزان کالری روزانه می تواند به مغز در جوانی دوباره کمک کند.

محققان شورای تحقیقات ملی ایتالیا که نتایج یافته خود را در "نیچر ارتباطات" منتشر کرده اند با آزمایش بر روی موشهای بزرگسال دریافتند که با کاهش معتدل مصرف کالری روزانه، نرمینگی مغز )پلاستیسیته) در این موشها افزایش می یابد. نرمینگی ویژگی اصلی یک سیستم عصبی جوان است.

 

این محققان توضیح دادند: "ما نشان دادیم که کاهش معتدل کالریهای خوردنی تاثیری قوی بر روی نرمینگی مغز دارد. خصوصیت نرمینگی به افزایش یادگیری، حافظه و بهبود انواع مختلف آسیبهای مغزی کمک می کند."

 

این تحقیق به طور خاص بر روی نرمینگی مغز در سیستم بینایی تنها یک چشم تمرکز کرده بود.

 

این دانشمندان افزودند: "فرایندی که در مراحل زودرس توسعه پس از تولد انجام می شود تغییراتی کاربردی و آناتومیکی در سطح کورتکس بصری اولیه دو چشمی بر جای می گذارد. این تغییرات، منجر به بروز یکی از شایع ترین بیماریهای بینایی یعنی تنبلی چشم می شود."

 

این بیماری که در بین 1 تا 4 درصد از جمعیت انسانی دیده می شود در سنین کودکی قابل درمان است اما درمان آن در سنین بزرگسالی بی اثر است.

 

درحالی که در این تحقیق، دانشمندان نشان دادند که کاهش مصرف کالری می تواند تغییراتی مولکولی را در مغز ایجاد کند که موجب نرمینگی دستگاه عصبی شده و می تواند حتی در موشهای بزرگسال نیز به درمان تنبلی چشم کمک کند.

 

براساس گزارش لاستمپا، یک کاهش محدود غذا می تواند اثرات شگفت انگیزی بر روی کیفیت زندگی در سنین میانه بسیاری از گونه ها شامل مخمرها، کرمها، مگسهای سرکه، جوندگان و میمونها داشته باشد.




موضوع مطلب :