سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 29
  • کل بازدیدها: 155822


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



یکشنبه 89 اردیبهشت 5 :: 2:27 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت
محققان می‌گویند؛ اگر می‌خواهید از شر سرماخوردگی و آنفلوآنزا خلاص شوید به کسانی که بیمار هستند، نگاه کنید.

مارک شالر روانپزشک دانشگاه بیریتیش کلمبیا در کانادا و دستیاران وی در مطالعات خود به این فرضیه رسیده‌اند که مشاهده سرنخ‌های حاکی از بیماری در دیگران واکنش سیستم ایمنی را در بدن افراد تشدید می‌کند. برای آزمایش این فرضیه دانشمندان از گروهی افراد خواستند که 10 دقیقه تصاویر اسلاید از چندین بیمار مبتلا به آبله مرغان یا در حالت عطسه و سرفه را تماشا کنند. از گروه دیگری نیز خواسته شد به تصاویر افرادی در حال چرخاندن اسلحه در دست نگاه کنند.

بررسی‌ها نشان داد: کسانی که تصاویر افراد اسلحه به دست را دیده بودند، بیشتر دچار استرس و پریشانی شده بودند اما با بررسی نمونه‌های خونی افراد قبل و بعد از تماشای اسلایدها معلوم شد که واکنش‌های بدن در این دو خصلت بسیار متفاوت هستند.

محققان نمونه‌های خونی این افراد را در معرض یک عفونت باکتریایی قرار دادند و سپس مقدار یک ماده ایمنی را که از گلبولهای سفید خون ترشح می‌شود و«IL-6» نام دارد، اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند: افرادی که به تصاویر بیماران نگاه کرده بودند، مقدار تولید این ماده ایمنی IL-6 در بدنشان افزایش پیدا می‌کرد. محققان در حال حاضر هیچ ایده‌ای درباره علت وقوع این واکنش در بدن ندارند، اما تاکید دارند که این واکنش یک مکانیسم نجات بخش است.

این پژوهش در مجله سایکولوژی تودی منتشر شده است.




موضوع مطلب :