سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 26
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 155912


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



«شصت دلار» رقمی نیست که در زندگی کسی آنقدرها تاثیر داشته باشد، اما ظاهرا برای شرکت اینترنتی «یاهو»ی آمریکایی، اینطور نیست، چرا که در ازای فقط 60 دلار کل اطلاعات شخصی شما را در اختیار دولت آمریکا قرار می دهد! .


البته، این را در سایت اینترنتی «کریپتوم» می خوانیم که بعد از «گوگل» و «فیس بوک» سومین شرکت اینترنتی دنیاست و به رغم تلاش های «یاهو» یک « راهنمای» جاسوسی پلیسی کامل در اینترنت منتشر کرده است! اما، «یاهو» که علیه «کریپتوم» شکایت هم کرده، می گوید این راهنما فقط برای شوکه کردن کاربرانش منتشر شده است! 

حالا، این کتابچه که اسمش «راهنمای اجرای قوانین» است، روش ها و تعرفه هایی را فاش می کند که ماموران دولتی برای بدست آوردن داده های شخصی کاربران «یاهو» به کار می بندند. به این ترتیب، شرکت «یاهو» در ازای فقط 20 دلار، اطلاعات پایه در مورد افراد (مثل اسم، آدرس و...) را لو می دهد! و در ازای فقط 30 تا 40 دلار، وضعیت حسابتان در این شرکت، از جمله محتوای نامه های الکترونیک را در اختیار ماموران می گذارد و در ازای 60 دلار هم، کل جزئیات فعالیت های کاربری (مثل نامه الکترونیک، عکس ها، محتوای گفت وگوها و اتاقک های گپ و گفت وگو، جست وجوهای اینترنتی و...) را تحویل می دهد! 

و اما، «یاهو» تنها شرکتی نیست که به این شکل تجاری با مقامات همکاری می کند. در سال 2008 هم، دولت آمریکا برای به دست آوردن وضعیت جغرافیایی مشتریان «اسپرینت- نکستل»، 8 میلیون درخواست به این شرکت ارائه داد! حالا، می گویند این جاسوسی فقط مختص آمریکایی ها نیست، بلکه در فرانسه هم شرکت «هادوپی» جزئیات فعالیت های اینترنتی شما را تحویل مقامات می دهد، آن هم به خرج خود کاربران! و شرکت «لوپسی» هم این حق را برای خودش قائل است که هر کاری می خواهد با کامپیوتر شخصی افراد انجام دهد. یعنی یک «هک» واقعی!




موضوع مطلب :