سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 39
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 155925


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



یکشنبه 88 اسفند 16 :: 3:7 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

فناوری جدید مایکروسافت می تواند دست کاربران را به صفحه هایی هوشمند و لمسی تبدیل کند که با استفاده از آن بتوان فعالیتهای مختلفی از جمله فعال ساختن سیستم پخش موسیقی را انجام داد.

 

فناوری Skinput فناوری شگفت انگیزی است که محصول تحقیقات دانشمندان در دانشگاه کارنگی ملون و شرکت مایکروسافت بوده و پوست بدن را به صفحه ای لمسی تبدیل می کند. این فناوری در واقع بازوبندی مجهز به حسگر صوتی است که می تواند الگوهای صوتی ناشی از ضربه زدن به ساعد یا کف دست را دریافت کرده و به فعالیتهای مختلف تبدیل کند.

 

با کمک این فناوری نشانه های صوتی ویژه از بخشهای مختلف دست یا ساعد را می توان به فعالیتهایی مانند شماره گیری تلفن، فعال ساختن سیستم پخش صوتی یا بازی "تتریس" تبدیل کرد. در عین حال اشاره هایی مانند وارد آوردن فشار یا ضربه زدن نیز می توانند به عنوان دستورهایی ویژه برای فعالیتهای خاص مورد استفاده قرار گیرند.

 

این سیستم در واقع از دو فناوری، توانایی ردیابی فرکانسهای مافوق پایین حاصل از ضربه زدن بر روی دست و یک پروژکتور Pico که در برخی از تلفن های همراه نیز وجود دارد تشکیل شده است.

 

Skinput با استفاده از پروژکتور کوچک صفحه کلید یا منویی را بر روی ساعد دست تابش داده و ردیاب صوتی آن، نقطه مورد نظر که کاربر به آن ضربه وارد می کند را شناسایی می کند. دانشمندان با استفاده از صداهای متفاوتی که پوست، ماهیچه ها و اسکلت بدن انسان در هنگام ضربه زدن به نقاط مختلف دست، بازو، کف دست، انگشتها و شست دست ایجاد می کنند این سیستم را ابداع کرده اند.

 

با شناسایی موقعیتهای مختلف بر روی ساعد دست که ضربه زدن بر روی آنها الگوهای ویژه صوتی از خود به وجود می آورد، ردیاب صوتی بر روی بازوبند که از پنج پایه فیزیوالکتریکی برخوردار است نسبت به هر یک از این الگوهای صوتی واکنشی متفاوت نشان می دهد.

 

 به همین دلیل دانستن اینکه لمس یا ضربه زدن به کدام بخش از دست برای مثال شماره گیر تلفن همراه را فعال می کند نیاز به روشن بودن مداوم نمایشگر سیستم را از بین خواهد بود.

 

بر اساس گزارش نیوساینتیست، این فناوری که دقت عملیاتی آن در حدود 95 درصد تخمین زده شده است می تواند از دیگر فناوریهای بیسیم مانند بلوتوث برای انتقال دستورات به ابزارهای مختلف از جمله تلفنهای همراه، رایانه ها و آی-پادها نیز استفاده کند.

 




موضوع مطلب :