سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ریاضیات دنیایی بدون ریا
درباره وبلاگ


پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 38
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 156190


کد ساعت فلش




fereydoun_asrae_-_Ye_Vaghtaei_-_(IroMusic).mp3">
WeblogSkin



او دانش‌آموزان را یکى‌یکى به جلوى کلاس می‌آورد و چگونگى اثرگذارى آن‌ها بر خودش را بازگو می‌کرد. آن گاه به سینه هر یک از آنان روبانى آبى رنگ می‌زد که روى آن با حروف طلایى نوشته شده بود:

« من آدم تاثیرگذارى هستم.»

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

جمعه 88 اسفند 28 :: 1:5 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت
مردی نزد عتیقه فروشی رفت تا چند سکه بفروشد. مرد ادعا کرد که این سکه‌ها متعلق به ??? سال قبل از میلاد و بسیار گرانبها است. عقیقه فروشی به سکه‌ها نگاه کرد و با وجودی که روی سکه‌ها نقش شده بود: ??? سال قبل از میلاد ، بلافاصله پلیس را خبر کرد تا فروشنده را به جرم کلاهبرداری دستگیر کنند. عقیقه فروشی از کجا فهمیده بود که سکه‌ها تقلبی هستند؟

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :
جمعه 88 اسفند 28 :: 1:4 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت
حسن ?? جلد، علی ?? جلد و رضا ?? جلد کتاب به کتابخانه‌ای اهدا کردند. اکبر هم تعدادی کتاب به همان کتابخانه اهدا کرد. اگر نام افراد و تعداد کتابهای اهدایی به نوعی باهم رابطه داشته باشند. تعداد کتابهای اهدایی اکبر چقدر است؟

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :
جمعه 88 اسفند 28 :: 1:2 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت
هر هفتمین ریاضیدان فیلسوف است و هر نهمین فیلسوف ریاضیدان، ریاضیدانان بیشترند تا فیلسوفان؟

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :
جمعه 88 اسفند 28 :: 1:1 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت
سه قرن اول ریاضیات یونانی که با تلاشهای اولیه در هندسه برهانی بوسیله تالس در حدود ??? سال قبل از میلاد شروع شده و با کتاب برجسته اصول اقلیدس در حدود ??? سال قبل از میلاد به اوج رسید، دوره‌ای از دستاوردهای خارق العاده را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :
جمعه 88 اسفند 28 :: 1:0 صبح ::  نویسنده : فقط سکوت
یکی از کهن‌ترین و در ضمن اساسی‌ترین مفهومها در ریاضیات، مفهوم عدد مثبت و درست ، یعنی مفهوم عدد طبیعی است و تا زمانی که انسان وجود دارد، از اهمیت این مفهوم چیزی کم نمی‌شود. مفهوم عدد هم ، همچون همه مفهوم‌های دیگر ریاضیات ، در جریان برخورد انسان با طبیعت و در جریان کار و فعالیت انسان برای زندگی اقوام گرفته است.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :
پنج شنبه 88 اسفند 27 :: 11:44 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت
استاد دکتر تقی فاطمی در سال ???? هجری شمسی در اصفهان و در خانواده ای فرهنگی دیده به جهان گشود . مادرش بانویی فرهیخته و مؤمن و پدرش کارمند ادارات فرهنگ و اوقاف بود . استاد درس خواندن را در خانه و با حضور معلم سر خانه با فراگیری دروس عربی و مذهبی شروع کرد و

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

غلامحسین مصاحب در سال 1289 شمسی در تهران زاده شد. خانواده او عموما اهل فرهنگ بودند. پدربزرگ او، میرزا غلامعلی خوشنویس، به چندین هنر آراسته بود. خط خوشی داشت و از کارهای ظریف او این بود که بر روی تخمه خط می نگاشت. در زبان فارسی و رعبی ورزیده بود و اصول دستور زبان عربی را در هزار بیت به شعر سرود تا راه دانشجویان زبان عربی را هموار سازد و کار دشوار زبان آموزی را با چاشنی ذوق و ادب، خوشگوار سازد.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 88 اسفند 23 :: 9:44 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت

بررسی پژوهشگران نشان می دهد که شمردن پول، روحیه انسان را بالا می برد حتی اگر پول متعلق به خودش نباشد.

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

یکشنبه 88 اسفند 23 :: 9:44 عصر ::  نویسنده : فقط سکوت
اطلاعات بانکی شما در عدد "پی"! عدد مشهور 3.14 یا همان عدد "پی" در پیچیده ترین حالت عددی خواهد بود که تا کنون دو هزار و 700 بیلیون رقم اعشار برای آن محاسبه شده است اما نشریه نیوساینتیست پنج وجه دیگر این عدد را نیز به مناسبت روز عدد پی آشکار کرده است.

 

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   >